I

Sempena sambutan tahun baru pada 1 jan lepas, saya tulis sesuatu diruang ini. Tentang azam dan harapan menyambut kedatangan 2011. Saya tidak pernah berazam bila tahun baru datang. Azam saya sentiasa dan tetap sama 'Fight Oh'..versi jepun...'Jihad' versi arab...'never give up' versi omputih...'agi idup agi ngelaban'..versi iban..(hahaha..perlukah)..ape2 sahaja quote tentang bersemangat meneruskan kehidupan...planla nak buat apa pun dalam tahun tersebut, yang penting semangat hendak melakukannya itu yang memastikan azam terlaksana..oleh kerana azam tahun baru saya tetap sama maka saya tidak pernah menyambut tahun baru dengan azam yang pelbagai. Enatah macam mana, tahun ini saya terfikir untuk mendetailkan azam saya...semangat saya menaip..alih2 time nak publishkan..tenet terputus, dan takde auto saving pulak..huhu..memang saya malas nak buat balik..yang penting tahun ni...lebih 'Fight Oh!!!!'

II

Wafi dah masuk sekolah..Tadika Kemas. seminggu sebelum sekolah semangat giler..beli baju sekolah, kasut sekolah, tali pinggang sekolah, beg sekolah..hari ahad pergi potong rambut. Saya dan abang hadiahkan wafi botol air..BEN10..as request. Hari pertama pukul 5 wafi dah bangun, mak die siapkan pakai baju semue..pastu mak die pergi keje. Sekolah mula pukul 8, 7.15 wafi dah ajak pegi skolah. Mak dan ayah saya yang hantar...2 jam lepas tu baru ayah mak balik bersama wafi sekali..Hahahaha...wafi taknak tinggal, mengamuk nak balik sebab mengantuk nak tido.. sampai je kat rumah, die bukak semua baju, mintak momom dan tido...

Second day, wafi gi skolah tapi mak temankan sampai pukul 11..dan hari ni hari ketiga, mak ayah tinggalkan je die kat skolah..mengamuk. Kite dengar crite die balik skolah nanti..hahaha..




III

Hari ni dah hari ketiga persekolahan..murid-murid semua dah mula belajar..cikgu-cikgu pulak dah start mengajar..saya pulak dah start nak gile kebosanan..cuti kali ni sangat panjang..terlalu panjang..paling panjang dalam sejarah hidup saya..dah lapan bulan saya duduk dirumah ni menjadi penganggur tegar..kepala saya dah mual...mata saya dah bosan..bukan saya je..peti sejuk, katil, almari, meja kerusi ni semua dah sangat bosan tengok saya..huhu..bile la KPM nak amik saya bekerja ni...huhu..saya sangat BOSS ANNNNN...

2 kata kamu:

kawanz said...

sama la kita. kmk pon nang dh rs boring mena dudok umah jak eh. hari2 ngando. hari2 ngulang rutin sama. huhu... =(

Zakia Setu said...

no words can describe kebosanan kmk..bosan..semua benda bosannnnnnnnnnnn..nak kejeeee