MUSIm

Sebenarnya aku rasa malas untuk mencoret apa-apa disini. Mood cuti mencutikan jugak jari-jariku dari mencurah cerita dari hati. Namun, dek kerana kelembapan internet ni, aku ringankan jari untuk menari irama apa sahaja.

1. Sekarang musim panas, sangat panas. Tidak sanggup rasa nak keluar dari rumah waima hanya untuk mengejar Wafi yang terlepas keluar. Kempen menyelamatkan bumi perlu diperkasakan. Jadi dimana-mana sahaja aku pergi membeli belah, aku akan katakan "takpayah plastik..." sampai emak pun naik pelik. juruwang kat kaunter pun lagi tayang muka pelik. Anyway, terima kasih USM kerana berjaya manjadikan ayat itu sentiasa dimulutku..hehe

2. Sekarang juga musim cuti sekolah, bermaksud musim kenduri kahwin. Dalam tempoh dua minggu ni je, hampir setiap hari aku pergi kenduri. Kenduri kahwin, doa selamat..dan macam-macam jenis kenduri. Apa yang aku suka majlis kenduri akan menemukan aku dengan teman-teman kecil dahulu. kenangan...

3. Aku dikhabarkan bahawa sekarang ini juga musim cinta. Mungkin ya...musim kahwin, pastinya dari rasa cinta. Sukar aku meluahkan betapa gembira dan senangnya hati melihat seorang kenalan yang kini sudah bahagia berumahtangga. Tahu kenapa? kerana akulah orang tengah mereka. Akulah yang memperkenalkan mereka lebih kurang tujuh tahun yang lalu. Kini, mereka sudah sah manjadi suami isteri. Hmmm...ada bakat jugak aku carikan jodoh untuk orang ya..hehe...ada sesiapa yang mahukan perkhidmatan? haha...
Cerita tentang itu teringat dengan seorang teman yang sedang mengubati hati luka dan seorang lagi teman yang sedang mencari teman setia, aku terasa ingin menemukan mereka..mungkin aku boleh mencari kejayaan kedua..kalau diizinkan oleh Yang Esa! (aten nak join?)
Cerita terakhir tentang musim cinta. Aku sedang membutakan mata, memekakkan telinga dari menjadi saksi cinta dusta manusia, aku tahu nanti ada hati yang bakal tidak bahagia. Biarlah... jika itu maknanya cinta buat mereka. Aku doakan apa yang aku tahu tidak akan berlaku.

4. Aku tahu, kali ini coretan ku merapu...kalau ada iktibar ambillah. Kalau mengerti, fikir-fikirkanlah, kerana jemari ini masih menarikan irama hati...

"...aku menulis bukan kerna nama, kerna sifat kasih pada sesama insan, dan menyatakan kasih sayangku.."

4 kata kamu:

Diyana said...

akk,
nak join gak..huhuhu

Fathen Aqilah said...

akak..nak join..
tp mcm ssh jer..
liat skit la...
sy dh cuba..
huhuhuhu...

mahfuedzha said...

wahhh, za...
servis baekk punya... huhuhu...
boleh la assign key kmk skli tok... hehehe...
mak dh bisin2 ya... huhuhu...
miss u fren!

Zakia Setu said...

wah...ramai yg berminat..hahaha..mis u too fuzah