i. Maha Suci Engkau ya Tuhan melimpahkan rahmat dan kasih sayangMu. Engkau pemilik hati ini, ,maka kepadaMu aku mendamba agar kasihanilah ia dari terus terluka. Biar pun hati ini sering leka melakukan dosa, jernihkanlah ia kembali. Sunggguh hidayah itu milik mutlakMu, maka kurniakanlah ia kepadaku.
"Dan (ingatlah juga), tatkala Tuhanmu memaklumkan; "Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah(ni'mat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (ni'mat-Ku),maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih".

Tuhan, benar janjiMu. NikmatMu sangat indah tidak terkata, dan azabMu, terlalu pedih tidak tertanggung rasa.

ii. Makseh kawanz.Hehe. Walaupun nun dikejauhan, tidak pernah menghampakan ketika aku sangat memerlukan. Biar tidak pernah tahu hujung pangkal cerita. Selalu melimpah dengan cerita, nasihat dan kata-kata yang menghiburkan. Kamu teman di dunia, moga hingga ke syurga.


iii. Bro..!! Cayalah. Kata-kata kamu telah mengembalikan semangat yang hampir hilang. Nasihat kamu mengembalikan nafas yang kesesakan. Bicara kamu sungguh rasional. Kamu menasihatkan aku tanpa menyalahkan sesiapa. Kamu hanya mahu aku bangkit merawat kelukaan bukan menunding jari mencari kesalahan. Mungkin kerana kamu punya pengalaman, jadi kamu sangat mengerti dan memahami. Terima kasih atas peringatan kamu agar aku makan selalu. =) Jasa kamu akan aku kenang sampai bila-bila. Semoga rahmat Tuhan bersama kamu didunia dan diakhirat.

iv. will never forget my beloved housemates.. Muka gelabah giler melihat aku terlantar seharian. Kata-kata semangat memujuk dan memberi nasihat. Thanks Zam for da video, really makes me feel very much better. And, Rofe..very caring, macam pejuang hak wanita plak. Thanks paksa aku pegi makan, thanks paksa aku bangun. Thanks a lot. Kalau hangpa xdak,mungkin aku dah kat atas katil putih sekarang...so, jangan jadi macam aku yer..hehe

v. Terima kasih jugak untuk yang membaca blog ni dan menitipkan doa untuk aku. Doa kalianlah yang telah membantu

Takdir ini Allah kirimkan buat aku agar aku kembali 'mengutip buah kurma'. Allah kirimkan juga buat kalian agar mengambil pengajaran dan iktibar.

Frens, ill try my best to recover from this pain as soon as possible cause i always have you all by my side. haha..i hv frens!

Sayang kamu semua...=)

3 kata kamu:

Diyana said...

akk..d xtau pe yg jd kat akk..
tp semoga tabah..semoga kuat..semoga tenang..

aLiN_aZa said...

dats d spirit dat we want...=]..

kawanz said...

sama-sama...
jauh di dunia nyata tapi dekat di alam maya.
ganbatte, sensei...!!!