Sekarang Wafi sedang tidur tengahari. Masuk bilik,kunci dan online. Dia adalah masalah utama saya nak online. Apatah lagi nak menulis post. Kalau wafi bangun, ada-ada sahaja kerenahnya..
Hari ini ketika kami sekeluarga sedang lunch, wafi campak handphone saya ke dalam bilik air dan 'mandikan' handphone saya. Wafi marah, saya pergi sekolah pagi tadi tak ajak dia. Huhu.

Wafi sentiasa ada agenda yang memerlukan saya ambik peduli. Main laptop lah, nak momom lah, nak saya mandikan lah, nak saya suapkanlah, nak saya tidurkan lah...hai..manja! Boleh untuk tidak ambil kisah, tapi siaplah barang-barang saya nanti.

Wafi nakal tidak bersempadan..huhu. dia tidak kisah, dirumah kenduri atau rumah orang mati.
Di klinik atau pasaraya. Dia akan jerit, cakap kuat-kuat, gelak senang hati atau menyanyi sesuka hatinya. Bila dia letih, dia diamlah sekejap. Sekejap jer...
Wafi tidak takut apa-apa, atau siapa-siapa. Dia hanya takut kalau mamanya mati atau pergi mana-mana tak ajak dia. Dia hanya takut mercun dan rotan atuknya...selain dari itu, dia redah jer..
Kadang-kadang saya rasa hendak marah...tapi, apalah budak tiga tahun setengah tahu...sabar jelah...
Jadi, jangan marah saya kalau mesej tidak berbalas, atau tiba-tiba mendapat panggilan palsu dari nombor saya, atau saya balas mesej anda dengan "sape ni?" atau saya online tapi tidak menjawab bila di buzz. Hp sudah rosak, no sudah hilang.. huhu..sayang wafi ku sayang..


3 kata kamu:

zai said...

syg betul kat wafi..smp kena buli mak sedare dy.yg paling xthn, nset dimandikan wafi.dy xsabunkan skali ke nset akak dgn carrier junior dy???hehe~gurau je..

Anonymous said...

nk momom jugak

kawanz said...

yg sorang gik dlm gamba ya hani kah? cute...