Hari ini saya bad mood kerana satu mesej yang mengundang kemarahan. Lalu menjalarlah rasa marah itu pada setiap yang telah terkumpul selama ini.

Saya marah pada orang yang mengabaikan tanggungjawabnya, saya marah pada orang yang lepas tangan terhadap amanahnya, saya marah pada orang yang mementingkan diri sendiri, saya marah pada orang yang berat sebelah, saya marah pada orang yang berbangga dengan budinya, saya marah pada orang yang mengambil kesempatan atas kenaifan orang lain. Saya marah pada orang yang bercakap bukan main, tapi tak pernah tengok cermin. Saya marah pada orang yang berlagak hero dalam kebodohan orang lain, saya marah pada orang yang tidak tahu menghormati, tidak pandai menghargai, tidak bersyukur, tidak memahami.

Saya perlu untuk marah pada orang yang besar bercakap pasal adat pasal mati, tapi tidak pernah sujud pada Ilahi. Saya perlu untuk marah pada orang yang mengungkap kalimat ikhlas tapi tidak mentaati tempat keluar diri sendiri. Memang saya perlu dan saya patut untuk marah.

Tetapi saya tidak tahu macam mana hendak marah, setakat panassss dalam hati...tidak akan mengubah apa-apa. Huh.

1 kata kamu:

Anonymous said...

relax... cooldown... =)