Hubby tiada dirumah. Balik Kuching sebab esok hubby ada interview kat UiTM Samarahan. Jadi saya duduk sorang-sorang dirumah.

Saya risau, sebab hubby sebenarnya tidak sihat untuk drive jauh sorang-sorang. Malam semalam, kaki hubby tiba-tiba sakit, bengkak dan tak dapat berjalan. Hubby terjaga pukul 3 pagi mengadu kakinya sakit. Siangnya, saya ke sekolah awal pagi, selepas selesai kelas 2 waktu, saya bergegas hantar hubby ke klinik. Tinggalkan hubby disitu dan kembali ke sekolah untuk kelas yang seterusnya. Selesai kelas yang kedua saya datang semula ke klinik dan hantar hubby balik rumah. Kembai kesekolah dan sambung mengajar kels yang terakhir. Dua kelas yang pertama saya buat eksperimen berama pelajar, kelas terakhir, saya sudah kepenatan, saya hanya biarkan pelajar menyalin nota. Kesian mereka.

Nasib baik Izzah si Alza putih itu automatic. Boleh lah saya pandu ke sana-sini. Dapatlah saya tolong bawa hubby kesana sini walau pun belum berlesen lagi. darurat..hehe..

Alkisah nak dijadikan cerita, hari sebelum kaki hubby sakit, Imran si Myvi dilanggar lari, side mirror patah. Bila kedai spare part call untuk pasangkan side mirrow petang tu, terpaksa hubby merelakan saya drive Imran dengan hubby duduk disebelah. Hehe..kesian hubby dah lah mengerang kesakitan bila lalu jalan yang tidak rata, kereta pulak kena hentam dengan isteri..berapakali kereta tu mati-mati tengah jalan..hahaha..

Malamnya, bawa hubby pergi berurut, kesian tengok hubby kesakitan. Balik dari berurut, dah lewat, sempat iron baju jer sedangkan esoknya (hari ini) saya ada interview pengesahan jawatan. wow..maka dengan tidak studynya saya bertawakal.

Datang paling awal dekat tempat interview, lepas mendaftar baru perasan ada satu lagi dokumen yang tidak disediakan. Bergegas balik sekolah dan print pengesahan iktiraf ijazah. Nasib baik sekolah dengan tempat interview tu lima minit sahaja. Oh..momentum dan semangat dah lari..tapi tak apa, tawakal jer..

Bila sesi interview, wow, ada sorang tu macam hafal skrip. Fakta vouge. Huhu. Rasa down sekejap. Tapi alhamdulillah, semua soalan yang ditanya kepada saya, boleh dijawab. (Semua guna fakta yang dipelajari masa debat dulu)

Balik saja dirumah saya tidur..beberapa hari yang meletihkan..kemudian kemaskan barang-barang untuk hubby bawak pergi interview. Semoga interview hubby juga berjalan lancar. Semog hubby selamat pergi dan kembali disisi isterinya yang kerinduan ini..hehehe..

2 kata kamu:

cikgu zaza said...

hehe..b'tuah hubby akak dpt wife penyayang cm akak tw..zai dpt ase akak bahagia sgt ms nih.semoga makin b'tmbh ye rasa cinta tu:)

Zakia Setu said...

trime kasih...amin..