Blog ini tetap sama wujudnya, Tetap disini untuk menakung sebahagian melodi hatiku. Ia masih ada, setia tersenyum dan menadah pada wajah yang selalu menatapnya.

Hatiku tetap sama kandungnya. Terbalut oleh selaput nipis yang terlalu mudah tercalar. Rimas untuk dijaga, sukar benar dipelihara. Dalam sujud aku kerdil meminta, teguhknlah hati ini pada jalanNya, kuatkan iman ini hanya berpaut pada taliNya, semoga hati ini ampuh merncari taqwa padaNya, semoga hati ini kuat tabah menempuh ujian dariNya.

Mataku tetap sama.Tetap laksana kolam penuh yang sangat mudah menumpahkan tadahannya.Tidak pernah berubah setelah sekian lama. Satu-satunya wadah menzahir rasa. Sedih atau gembira, lara atau bahagia.

Penantian dan perjalanan juga tetap sama, mengharungi liku hidup melaksanakan sekalian amanah yang masih ada, membayar segenap hutang harta, masa, tenaga dan rasa. Mengharap segalanya terbayar sebelum lena menutup mata. Menantikan hujung nyawa mengakhiri kehidupan dunia. Semoga matiku adalah kerehatan untuk ku..amin.

0 kata kamu: