1
Ada cerita
Ada luka minta dikhabarkan
Ada kisah mohon disampaikan
Sekeping hati meronta iramanya ditarikan

Tapi saat ini, adalah masa yang baik untuk aku diam!

2
Perang masih belum berhenti,
Nilai kemanusian dan prinsip kehidupan masih belum sebati.

3
Dalam kekalutan dan keserabutan
Aku diingatkan tentang kematian
Memaksa aku membuat keputusan
Hidup mesti ada pendirian

4
Kehidupan mesti dipertahankan
Bukan sekadar dengan prinsip atau pegangan
Tapi bersandarkan peraturan Tuhan

5
Kalau tiada dalam arah tujuan
Itu bukan haluan, itu bukan tujuan

6
Bagai bulan dan bintang yang tampak dekat dalam lukisan
Tapi hakikatnya, jutaan batu memisahkan…atas kuasaMu Tuhan.

7
semalam ke pantai,korek lubang
besar dan dalam,ada impian tertanam
impian yang kejam dan melukakan
namun atas nama CINTA
biar semua orang terluka
biar aku watak jahatnya
kerana manusia pertama yang tidak boleh aku zalimi...bernama zakiyya
impiannya? biarlah rahsia...
cuma maafkanlah aku andai sesiapa ketemu impian itu
kerana kalian masih belum mengerti walau telah ku ulang berkali-kali

diam dalam seribu erti

6 kata kamu:

Saya mahu kurus said...

btol la tu si Perempuan Suci Dari Mekah...eh ape yang betol??tetibe je kan..haha..neway wish all d best kt kamoo ya!!haha

Anonymous said...

akak..knp nie?

Naz Iskandar said...

zakiyya!!! wah....syahduyer sajak ittew? =P selamat exam..gud luck2...nnt aku grad bg hadiah wokey..?InsyaAllah la kn..hehehe..=)

Zakia Setu said...

1.bob..mende yg betul?
2. aten, akak ok jer..saja berkarya
3. wei zikri..ko nak hadiah pe?

Saya mahu kurus said...

no reason...sje nk ckp btol..haha

Naz Iskandar said...

harus la teddy bear ke..bunga ke...ala..bende2 yg tipikal jerk..ngeh3...=p nnt ko grad aku bg plak..hahhaa