Duhai malam yang panjang, hati yang lapang, jiwa yang mengintai ketenangan, bulan dan bintang, sekalian yang tunduk mencari jiwa kecintaan, ingatlah dan selalulah ingat…

Dijadikan terasa indah dalam pandangan manusia cinta terhadap apa yang diinginkan, berupa perempuan-perempuan, anak-anak, harta benda yang bertompok dalam bentuk emas dan perak, kuda pilihan, haiwan ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia dan disisi Allah lah tempat kembali yang baik.

Katakanlah ‘mahukah aku khabarkan kepadamu apa yang lebih baik dari yang demikian itu?’ bagi orang-orang yang bertaqwa(tersedia) disisi Tuhan mereka syurga-syurga yang mengalir dibawahnya sungai-sungai, mereka kekal didalamnya, dan pasangan-pasangan yang suci serta redha Allah. Dan Allah Maha Melihat hamba-hamba-Nya.

Iaitu orang-orang yang berdoa “Ya Tuhan kami, kami benar-benar beriman, maka ampunilah dosa-dosa kami dan lindungilah kami dari azab neraka”.

Juga orang yang sabar, orang yang benar, orang yang taat, orang yang menginfakkan hartanya dan orang yang memohon keampunan pada waktu sebelum fajar.

Ali-Imran 14-17

Dan kamu zakiyya, orang yang apa? Huhu…

0 kata kamu: