Pesan buat anak didik tercinta..
hidupkanlah kehidupan
manusiakanlah manusia
janganlah jadi robot yang beriman
umpama si jahil yang beramal.

Pesan buat Aishah..
ini baru permulaan perjuangan
sabarlah menghadapi dugaan
teruskan berjuang!

Pesan buat aten..
kalau ada surat dari IKIM atau IIM
diam-diam kan sahaja, tolong jangan dikhabarkan
takut ada yang kempunan, menangis tujuh hari tujuh malam.

Pesan buat cikgu izhar..
jangan emo ketika mengajar
jangan dibidas anak-anak murid yang kurang ajar
didik apa yang patut, tunjuk apa yang perlu

Pesan buat papa isyqan..
lama sudah tidak mendengar khabar
semoga ketemu cahaya bahagia
adikmu selalu berdoa

Pesan buat abang..
jangan pandang belakang

Pesan buat semua..
jangan lupa titipkan doa
buat aku yang jauh dari ceruk kota
yang sedang bergelut memanusiakan manusia
dan menghidupkan kehidupan
demi jiwa yang kontang amalan..

OJa


11 kata kamu:

Saya mahu kurus said...

tak bidasla ah pen..bob maki dengan sopan santun jer..best tau wat2 garang kat sekolah..lagi2 ngan budak2 f1..comel je..ketot2 mcm ah pen..huhu

Zakia Setu said...

bob yang keji !!!!

Anonymous said...

berpura-pura sangat!!!!

Nashr-Sarawaqi (NaSar) said...

Assalmualaikum Zakia.
Lmk xdgr berita ktk. tahniah kerana dh ngajar di sekolah. semoga menjadi guru yang berwibawa dan terbaik. ktk ngajar apa?

Zakia Setu said...

1. anonymous, assalamualaikum. sudi2la perkenalkan diri.
2. nasar, finally dapat contact blt. doakn kmk k, kmk ngajar Bio n sains. ktk pa crita?

Nashr-Sarawaqi (NaSar) said...

insya-ALLAH kmk akn menghadapi juak dunia perguruan. dlm masa 2 thn giklh.. sama2 kita mendidik anak bangsa kita!

sufa said...

ku hrp ms b'lalu dgn cpt or dugaan Allah tu smakin mudah utk dilewati tiap hari..

Anonymous said...

salam ckg...saya wakil students f4 nak minta ampun dan maaf pada ckgu..saya sndiri mgakui niat sya untk bljar adalh sbb exam walaupun sya sdr itu salah..saya dan kwn2 amt mgharap agr ckgu dpt mmbwa kami mgnli Pencipta..itulah yg sya cari slma ini..mltakkan cinta Allah sbgai cnta yg tertinggi..ampun dan maaf ats kelakuan dan kata2 kami yg mgguris hati ckg..KAMI SYG CKGU..!!
-new student smkab-

Anonymous said...

salam ckg...saya wakil students f4 nak minta ampun dan maaf pada ckgu..saya sndiri mgakui niat sya untk bljar adalh sbb exam walaupun sya sdr itu salah..saya dan kwn2 amt mgharap agr ckgu dpt mmbwa kami mgnli Pencipta..itulah yg sya cari slma ini..mltakkan cinta Allah sbgai cnta yg tertinggi..ampun dan maaf ats kelakuan dan kata2 kami yg mgguris hati ckg..KAMI SYG CKGU..!!
-new student smkab-

Anonymous said...

sori..tercomment 2 kali..he2..

Anonymous said...

salam ckg...saya wakil students f4 nak minta ampun dan maaf pada ckgu..saya sndiri mgakui niat sya untk bljar adalh sbb exam walaupun sya sdr itu salah..saya dan kwn2 amt mgharap agr ckgu dpt mmbwa kami mgnli Pencipta..itulah yg sya cari slma ini..mltakkan cinta Allah sbgai cnta yg tertinggi..ampun dan maaf ats kelakuan dan kata2 kami yg mgguris hati ckg..KAMI SYG CKGU..!!
-new student smkab-