Alhamdulillah kerana bilik guru ini dilengkapi dengan wireless yang cukup excellent.

Hehe..sekarang boleh panggil saya Cikgu Zakia. Hari ini adalah hari pertama aku buat Latihan Mengajar. Excited sikit. Pagi-pagi dah bangun, kena solat subuh berjemaah, almaklumlah, sekolah agama. Pengetua dah warning siap-siap, kena bagi contoh teladan yang baik pada anak murid. Hehe. Semoga mampu beristiqamah..hee.

Sepanjang empat bulan ini, kena mengajar satu kelas biology dan satu kelas sains. Semoga berjaya!
Hari isnin dan rabu takda kelas langsung, kalau kat USM ni, boleh la dok kat bilik jer..tapi sakarang dah jadi cikgu, mane boleh buat macam tu..

Setakat ni, semuanya masih ok. Esok, lusa dan hari-hari selanjutnya tidak tahu apa yang menunggu. Doakan semuanya berjalan lancar ye..

Harapan? Aku mengharapkan sesuatu yang cukup besar bermula menginjak kaki disini. Bukan semata-mata tentang latihan mengajar..tapi, bersyukur ditempatkan disebuah sekolah agama bestari. Semoga rahmat dan tarbiyah yang melimpah di sekolah ini, tumpah menempiasi aku yang semakin larut dalam dunia dan nafsu. Doakanlah ye...

FIGHT OH!

3 kata kamu:

Hawa said...

Salam...
Slmt tghari ckg...hehehe
yes,u can b a gud teacher..
gud luck..
hv a hepi live there but don't 4get us here...(^^,)

Nurul S Othman said...

salam..za, jelesnya dapt sekolah agama...harap2 masa posting nanti dapat sekolah agama...rindu sgt kt skol lama huhu..leh g surau hari2

ninim said...

semoga cikgu tabah dengan anak2 didik yang nakal