Amaran: Bukan untuk bacaan umum. Sedikit menjengkelkan.

Sabtu, 20 Mac 2010


Aku ingin pastikan ini adalah kali terakhir aku berkelakuan sebodoh hari ini. Konon mengaku kuat, tapi airmata jatuh macam hujan lebat. Aku sangat lemah untuk melangkah, airmataku menjadi sangat murah. Jatuh mencurah-curah bagai meratapi kematian, walau esakku tidak kedengaran.

Bukan tidak pernah aku kembara sendiri. Terbang dari kuching ke penang sejak awal pengajian hingga sekarang, aku tidak pernah berteman. Ulang-alik ke sekolah dari kampus juga selalu sendiri. Tapi kali ini, hanya dari tekun ke jeti, aku rasa sangat sepi dan sendiri, lalu perjalanan pendek ini ditemani hujan hati yang enggan berhenti.

Ralat dihati sangat tidak tertahan. Apa sahaja yang aku pandang, kalau ia membawa hati mengingati kenangan, air mata akan semakin lebat berlinangan. Terpandang papan tanda ke Kebun Bunga, terpandang balai polis, terpandang feri, terpandang hp malah apa sahaja yang mengingatkan, hati rasa sangat pedih kelukaan.

Begitulah sepanjang perjalanan, tidak pernah merasa seperit ini menahan kepedihan. Luka nya dalam berbekas, entah bila akan kebah..

Bangkit untuk berhenti meminta, berdiri untuk hidup berdikari, sungguh bahagia tidak semudah kata-kata…

7 kata kamu:

Usagi said...

Salam Ziarah...

Sabar ya Zakiyya..
Menangis itu tidak salah.
Semoga kamu terus kuat hadapi hari-hari mendatang...

(^_^)

Anonymous said...

xsalah meminta..cuma kena beringat adakalanya bukan semua yang kita minta mampu diberi..

Anonymous said...

xsalah meminta..cuma kena beringat adakalanya bukan semua yang kita minta mampu diberi..

Zakia Setu said...

hehe..thnks usagi...
stronger than yesterday..fight oh!

Diyana said...

akk..
nikmat itu dugaan..
sedih itu perasaan..
hidup ini perjuangan..
fight oh!
(smbil terbyg gaya akk wat..)

cikgu zaza said...

zai br bc post ni..sbr ye kak za. even sendiri xbermakna kita berseorgn n perlu cdh.zai pun dh slalu sgt sendiri..:)kenang la kenagn yg manis2x je agar terubat cdh d hati..

cikgu zaza said...

zai br bc post ni..sbr ye kak za. even sendiri xbermakna kita berseorgn n perlu cdh.zai pun dh slalu sgt sendiri..:)kenang la kenagn yg manis2x je agar terubat cdh d hati..