Mungkin ada yang menunggu cerita kembara dibumi darul takzim...tapi tiada apa yang hendak diceritakan. Kembara biasa, langkah kali ke sepuluh, cuma kali ini ada sedikit rezeki...

Cuma disini ada jawapan untuk adik-adik yang menjadi saksi ratap tangisku malam itu, jawapan ini kerana tidak mahu kalian aku tinggalkan dalam persoalan, kerana persoalan akan membuka ruang penyalahtafsiran.. aku memberi jawapan kerana tekaan kalian jauh dari landasan

Kalau kutahu kejayaan itu tidak manis,
Aku tidak akan menangis
Ketika tewas dibenteng badi yang menghiris
Kalau kutahu kejayaan itu tiada makna
Aku tidak akan separuh mati mengejarnya
Lebih baik aku tangisi sebuah kekalahan
Daripada aku berkabung meratapi sebuah kemenangan
Kalau ku tahu aku bukan sesiapa
Aku takkan pernah cuba meminta
Bukankah aku sudah biasa rela dan redha
Tapi kali ini aku terlupa aku hanya zakia
Baru kutahu, ini ‘nikmat’ kecewa

Tangisku sudah ketemu noktahnya
Biar dihunus keris ketujuh
Andai jasad masih bernyawa
Nafas masih ada
Pantang mengalah seorang zakia
Berjuang selagi berpeluang, sebelum terbuang


Cukup ceritanya ini sahaja...aku sudah pulih dengan semangat baru (malah dengan no maxis baru)

5 kata kamu:

Fathen Aqilah said...

akak,sy tak paham..akak guna no mxs tu trus ker?explain skit..

Hawa said...

no clcm ktk msh pake x?

Diyana said...

akk tkr no?
xmsj pun...
akk,jgn nangis..

mahfuedzha said...

za, actually kmk kurang paham... tapi kmk tauk there is sumthing...

so, nothing more that i should say...
juz... bertahan dan teruslah bertahan...
mun terus menjadi zakia ya adalah lebih bagus... teruslah hidup sebagai sorg zakia...

hidup za!!!! (tiba2)
huhuhu... peace!

Zakia Setu said...

1. aten-hahaha..akhirnya aten x faham gak..no mxs tu dpt free kakak kza bg sbb die nk suh kza guna 3g. amik jelah..dh kredit die hbs..kza msh guna celcom lg.

2. hawa-still pengguna UPAX demi kelestarian kredit..huhu

3. di-xlah, x tukar..msh guna no celcom tu..kdg2 je bk no mxs

4. yes fuzah..there's sumthing...hoho..sdh lama bertahan dan akan terus bertahan..huhu..