Alhamdulillah. Alhamdulillah.Alhamdulillah.

Hari ini saya rasa sangat bahagia. Sangat. Hari ini saya telah langsaikan segala tugas sebagai seorang pelajar usm. Habis sudah semua kelas, kuliah, tutorial, assignment, report, presentation dan segala macam tugas sebagai seorang pelajar. Semester depan, walau pun masih bergelar pelajar, tapi tugasnya mengajar. Kalau emak ada depan mata sekarang, saya nak peluk emak erat-erat sebab saya sangat bahagia.

Oh ya, seminggu yang lepas, hari jadi saya yang ke 22. Dah dewasa rupanya. Pensyarah saya kata dah boleh kahwin. Haha. Tahun ni seperti sebelumnya, mak lah orang pertama yang sampaikan ucapan berserta doa. Walau pun doanya typical dan biasa-biasa sahaja, tapi doa seorang ibu sangat bermakna, pintu ke syurga. Kawan-kawan lama yang tidak pernah lupa, terima kasih ya. Kawan yang pelupa tapi masih ingat hari jadi saya, terima kasih juga. Yaya sudah setahun bersama saya, kini sudah berteman. Ada Yayi yang setia. Tahun ini, ada dua hadiah paling istimewa, satu yang saya sedang pakai sekarang, dan satu lagi, panggilan percuma selama seminggu, terima kasih Celcom!

Hari ini juga saya ketemu kembali teman lama sekolah dulu. Dari jauh dia datang bersama rombongan UIAM kuantan. Pertemuan seketika tapi cukup untuk meredakan rindu bertahun lama.

Sungguh hari ini saya rasa sangat lega. Sudah langsai segala. Juga saya sudah tekad mengatur perancangan hidup masa hadapan. Saya sangat yakin dengan apa yang telah saya putuskan. Sekarang masa untuk melangkah ke alam baru, penuh dugaan. Selagi nyawa dikandung badan, saya akan buktikan apa yang saya janji. Saya akan kota apa yang saya kata. Bahagia ini akan saya cari dan saya kejar walau dimana jua. Saya tidak akan mengalah, biar nyawa galang gantinya. FIght!

Dalam bahagia ini, saya juga sedang gila. Rasa mahu terjun dari awan terus tenggelam ditengah lautan. Atau terbang tinggi ke angkasa raya memuja bulan purnama, haha..haha. gila. Tapi kegilaan in juga membuat saya bahagia.

Saya mahu pulang, ada skrip panjang perlu ibu dengarkan...

6 kata kamu:

Nurul S Othman said...

salam....selamat hari tua...
bila bait sarawak...kmk mo pg kampung ktk hehe

Zakia Setu said...

haha..nurul..sik balit sampei abis study kelak..

bila gik ktk nk dtg melawat kmk ctok..kmk org rindu kat ktk eh..

kawanz said...

"kawan yang pelupa, tapi masih ingat..." hahaha...

Zakia Setu said...

eh, kawanz..
haha...tauk pun..dahla lambat seminggu..haha

aLiN_aZa said...

sory acu..along lmbat wish..
slamat hari lahir, smoga harimu dicucuri rahmat Allah slalu..
good luck in wat ever u do..take care..

Zakia Setu said...

xpe along..hehe