Ya Rasulullah…

Ketika hati ini cuba mencari jalan menyelusuri sunnahmu, aku berikan hamparan kasih sayang dan perhatian, bukan diharap untuk dibalas dengan penghargaan, cuma mengharap pertemuan dihalaqah iman. Tapi mungkin bicaraku tidak semanis tuturmu ya Rasul. Tingkah ku tidak sehalus budimu. Senyumku tidak seindah raut mu. Maka harapan tidak berbalas, jemputan tidak berjawab. Titipkanlah syafaatmu, agar hati ini tabah tidak jemu. Hadiahkanlah doamu, agar jiwa ini cekal tidak layu. Dunia ini selalu ada tipu daya dan gurau senda, selamatkanlah aku dari dipersia.

YaAllah,

Tuhan Maha Agung, Maha Pengasih, Maha Penyayang…

“Dia (Allah) telah mensyariatkan kepadamu agama yang telah diwasiatkan-Nya kepada Nuh dan apa yang telah Kami wahyukan kepadamu (Muhammad) dan apa yang telah kami wasiatkan kepada Ibrahim, Musa dan Isa, iaitu tegakkanlah agama (keimanan dan ketakwaan) dan janganlah kamu perpecah belah di dalamnya. Sangat berat bagi orang-orang musyrik mengikuti agama yang kamu serukan kepada mereka. Allah memilih orang yang dia kehendaki kepada agama tauhid dan member petunjuk kepada agamaNya bagi orang-orang yang kembali kepada-Nya.” As-Syura: 13

Tuhanku, aku rayu agar terus memilih aku sebagai orang yang engkau kehendaki kepada agama tauhid ini. Andai dosaku yang menghijab kejayaan perjuangan ini, aku mohon terimalah taubatku.

Duhai adik…Semoga kamu bahagia didunia hingga ke syurga selamanya.

1 kata kamu:

Hawa said...

Terima kasih & maaf atas segalanya..