Kembara kali ini…
1. Entah apa yang mendorong aku tekad merendahkan sedikit benteng hati untuk mencari jawapan yang pasti. Tinggalkan dulu sebentar rasa ego yang selalu menjadi pagar untuk mencari jawapan sebenar. Membuka sedikit ruang memberi sedikit peluang. Mana tahu, apa yang selama ini tidak nampak akan jadi terang. Malangnya, ia tidak membuahkan apa-apa. Rasa halus yang baru menyelinap masuk ke dalam hati, perlu segera dikuburkan semula, kerana aku tiada erti dan tidak memberi erti. Ku hanya punyai sekeping hati yang telah mencintai. Belum lagi bermula, noktahnya sudah ku jumpa..haha.
2. Tewas di debat merdeka, pastilah ada rasa kecewa. Dua tahun sebelum ini, berjaya ke peringkat suku, tahun ini tersangkut di kedudukan sembilan. Kalah juri. Keputusan ini walau pun mengecewakan abang dan papa, tapi ia masih memberi sedikit rasa suka, pada mereka yang berharap dan berdoa agar tidak aku ke puncak jaya. Haha. Bilakah kematangan akan mendasari hidup kita? Mengapakah dengki dan emosi menghitamkan mata hati? Aku tidak betah menyimpannya dijiwa, aku bisa melepaskan dan memaafkan malah sanggup aku melupakan. Malas untuk membazir ruang dihati untuk perkara remeh sedemikian rupa.
3. Bila aku pejamkan mata, terasa hatiku sangat keletihan. Ia perlu dihantar segera ke pusat rawatan dek kerana kekurangan ferum iman. Ramadhan juga semakin dekat, semoga sempat ia menghantarkan ubat. Kalau tidak kerana takut pada timbunan dosa, takut pada amal yang belum sempurna, takut pada amanah yang masih belum terlaksana, mahu sahaja aku memohon direhatkan dalam lena yang tiada jaga.

Motifnya aku mahu bahagia

2 kata kamu:

aLiN_aZa said...

apasal ckp mcm tu...

sabarlah...

dugaan kn x kenal usia masa n tempat...

along tau acu boleh...k..=]..

chaiyok2!!...

Zakia Setu said...

bukan giv up la along...
cuma merindui ketenangan yang tak terjumpa kat dunia ni..hehehe..