Sepi yang melewati

Selalu menarik akal pada kenangan

Menangislah hati menyesali

Kisah lampau yang tak kan terulang

Kini masa sudah tiba

Memetik buah janji yang disemai dulu

Tapi pohonnya sudah tiada, sudah tiada.


Ketika bintang datang membawa senyuman

Bintang bisikkan pada awan,

Nun dibumi, ada pungguk rindukan bulan

Saat bintang makin indah dipandangan

Dan purnama senyum dengan harapan

Awan pula datang mencurahkan hujan

Bersama ribut dan taufan

Membasahkan aku yang ingin pulang


Selamatkan aku

Dari malam yang kelam

Tanpa bintang, tanpa bulan

Selamatkan aku dari menggigil kesejukan

Dalam hujan ribut taufan

Selamatkan aku dari menoleh kebelakang

Menggali kubur kelukaan

Selamatkan aku

Agar terus kental dalam perjuangan

Selamatkan aku

Dari kemurkaan Tuhan

Selamatkan aku dari hidup menduga iman


Selamatkan aku, selamatkan aku

Agar boleh ku carikan cinta untukmu

2 kata kamu:

Hawa said...

Doaku untukmu,bukan supaya dia mendapat kamu,tapi semoga kamu mendapat yang terbaik untukmu..
Kata org,ajal maut d tgn Tuhan..tmasukla jodoh..(^^,)

Zakia Setu said...

thanx hawa..haha